Persoonlijke coaching

De verbetering van jouw persoonlijke fitheid is de basisdoelstelling op elk trainingsniveau. Alles hangt af van wat jij wil: bouwen aan meer spierkracht, verscherpen van je algemene conditie, of een fitter lichaam verkrijgen...


FITSTART plan  voor beginnende sporters of sporters die veel begeleiding wensen

We starten met een intakegesprek. Dit is het moment waarop ik informatie verzamel over jouw sportief verleden en eventuele sportmedische toestand. We bepalen jouw doelstellingen en kijken hoe we deze vlot in je dagelijkse leven kunnen integreren. Na dit gesprek nemen we een eerste test af om jouw beginconditie vast te stellen. Hierna heb ik alle nodige informatie om een aangepast programma uit te tekenen.

Vervolgens starten we met de echte trainingen. Elke trainingssessie is opgebouwd uit drie fases: opwarming - kern - cooling down. Zowel cardio- als krachttraining komen aan bod, jouw doelstellingen bepalen waarop de nadruk ligt! Je komt minstens 1 x per week langs voor een begeleide trainingssessie, daarnaast kan je zelfstandig aan de slag met je programma. Er wordt een progressiemeting gedaan halverwege en op het einde van de periode: we vergelijken met de beginconditie en stellen de vooruitgang vast. Je krijgt ook aangepast voedingsadvies waarmee je het trainingseffect nog kan versterken.

Na het afwerken van het basisfitheidsplan kun je zelfstandig verder trainen, je contacteert mij wanneer je daar nood aanhebt. Dit kan om je verdere progressie te testen, een nieuw programma op te maken en te overlopen, samen eens een intensieve workout te doen, of als je voelt dat je wat extra motivatie nodig hebt!


Losse trainingen

Wanneer je geen behoefte hebt aan een volledig trainingsschema, kun je kiezen voor een beurtenkaart of losse trainingssessie. Je geeft mij vooraf door welke jouw doelstellingen zijn en dan werk ik een trainingssessie op maat uit, waarbij we steeds een maximaal resultaat nastreven.


30' HIT  hoge intensiteit training

Heb je echt weinig tijd? Dan stel ik een 30' HIT training voor: gedurende 30' aan een hoog tempo trainen met een combinatie van cardio en functionele krachtoefeningen waarbij we grote spiergroepen aanspreken. In deze sessie wordt er in korte tijd een maximaal rendement uit de training gehaald en krijg je een grotere naverbranding van calorieën.


Duotraining

Met een vriend of vriendin, met je partner of met een collega trainen heeft meerdere voordelen. Met z'n tweeën trainen is leuk, je stimuleert elkaar om grenzen te verleggen, en je zult minder makkelijk opgeven of een training uitstellen. Bovendien kun je aan een voordeliger tarief trainen!


Functionele looptraining

Een uitdagend loopparcours in de vrije natuur (koningsbos, bos/duinen Heist, parkjes, strand...). In het parcours zijn er korte stopmomenten waar functionele kracht- en stabiliteitsoefeningen worden gedaan. Soms met klein materiaal zoals rekkers in combinatie met creatief gebruik van de aanwezige omgevingselementen (bankjes, trappen,  speelpleintje voor kinderen...). 



Bij alle trainingen staan jouw persoonlijke doelstellingen centraal, en jij kiest voor de begeleiding die het best bij jou past. Wil jij enkel wat gewicht verliezen, of leg je de nadruk op kracht of cardiovasculaire fitheid, dan kan dat uiteraard. Wil jij gewoon een trainingspartner die je coacht en motiveert en zorgt dat je het maximale uit elke training haalt dan is dat perfect mogelijk. Sporters en niet-sporters zijn welkom: als persoonlijke trainingspartner pas ik mij aan en begeleid je graag bij het verwezenlijken van jouw plan, communicatie is de sleutel tot succes!

Aarzel niet en contacteer mij voor een vrijblijvend gesprek waarin we samen kijken naar de mogelijkheden voor begeleiding op maat.